EVDE SAĞLIK HİZMETİ NEDİR?
Evde sağlık hizmetleri biriminin görevi hastalığın teşhisini koymak olmayıp daha önce ilgili dal uzman tabiplerince konulmuş olan tanı ve planlanan tedavi çerçevesinde ve kişinin bulunduğu ev ortamında; muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesi, ilacın reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla uzun süreli kullanımı sağlık raporu ile belgelendirilen ilaçların reçete edilmesi, tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı olunması, hastanın ve ailesinin evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler ve hastalık ve bakım süreçleri ile ilgili bilgilendirilmesi ve hastalığı ile alakalı evde kullanımı gerektiren tıbbi cihaz ve ekipmanların doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık gibi hizmetlerin verilmesini kapsar.
NASIL BAŞVURULUR?
Evde Sağlık Hizmeti için 444 38 33 numaralı hattan bilgi alabilirsiniz.
Kayıt esnasında; alınmak istenen sağlık hizmeti, hastanın T.C. Kimlik numarası, adres, iki adet telefon numarası, müracaatı yapan kişinin yakınlığı, T.C. numarası ve iletişim bilgileri istenilmektedir.
Bu kayıt bilgileri Ulusal Çağrı Merkezi tarafından Evde Sağlık Yönetim Sistemi (ESYS) üzerinden anında Kayseri ili Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezi (ESH KM) ne gönderilir.
Koordinasyon Merkezi personeli, kayıt esnasında verilen telefon numarası ile hasta/ hasta yakını ile iletişim kurarak, hastanın kimliği ve hastalığı hakkında bilgi alır. İletişim bilgilerini doğrulatır.
İlgili kişiye, kayıtlarının yapıldığını ve adreslerine en yakın ESH Birimi tarafından aranılacaklarını ve kendilerine uygun ziyaret günü randevusu verileceğini bildirir.
Hemen o anda ESH KM hasta bilgilerini ESYS üzerinden yerleşim yerine en uygun Devlet Hastanesi, İlçe Entegre Hastanesi veya Ağız Diş Sağlığı Hastanesi (ADSH) Evde Sağlık Hizmetleri Birimine gönderir.
EVDE SAĞLIK HASTASI KİMDİR?
Hayat kalitesini ileri düzeyde bozan hastalığı ve/veya yaşlılığı sebebiyle sağlık hizmetine ulaşmada zorluk yaşayan, evinde ve aile ortamında sağlık hizmeti almak üzere
talepte bulunan bireyler Evde Sağlık Hizmetlerinin verildiği hastalardır.
HANGİ DURUMLARDA HİZMET SONLANDIRILIR?
-Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın iyileşmesi,
-Evde sağlık hizmeti sunulan hasta için uygulanan bakım ve tedavinin, sağlık personeli gerektirmeden yapılabilecek hale gelmesi,Hastanın kendisinin veya küçük ya da ayırt etme gücüne sahip olmayan hastanın veli/vasisinin hizmeti sonlandırmayı talep etmesi,
-Hastanın vefat etmesi,
-Hasta veya yakınlarının tedaviye uyumsuz davranışları, direnç göstermeleri, önerilere uymamaları halinde sorumlu tabip, diş tabibi ya da aile hekimi tarafından verilen hizmetin faydası olmayacağına kanaat getirilmesi,
-Hasta veya küçük ya da ayırt etme gücüne sahip olmayan hastanın veli/vasisinin personelin güvenliğine yönelik uygun olmayan davranışlarda bulunmaları,
-Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın, çeşitli nedenlerle ikamet ettiği bölgenin değişmesi.kamet yeri değişen hastanın, koordinasyon merkezi aracılığı ile devri gerçekleştirilerek sunulan hizmetin devamlılığı sağlanır.